Jak zorganizować przestrzeń w biurze?

praca w biurze

W trakcie organizowania przestrzeni biurowej musimy wziąć pod uwagę wiele czynników i dobrze zaplanować poszczególne stanowiska. Nikt z nas nie wyobraża sobie dużego remontu co dwa lata, przygotowane przez nas biuro będzie nam zatem prawdopodobnie służyć stosunkowo długo. Warto zatem zadbać o każdy szczegół, by efekt końcowy był nie tylko zadowalający wizualnie, ale także praktyczny i funkcjonalny. Jak uniknąć błędów? Czego unikać, a jakie rozwiązania się sprawdzają?

Dobry plan to podstawa – może pomóc Ci w tym profesjonalny architekt

Dobre rozplanowanie przestrzeni ma szczególnie duże znaczenie w przypadku małych powierzchni, gdzie musimy dobrze wykorzystać każdy centymetr. Z pewnością przy tworzeniu projektu musimy wziąć pod uwagę przepisy dotyczące bezpieczeństwa oraz komfort pracowania i poruszania się pracowników. Prócz oczywistych stanowisk do pracy przy biurkach, koniecznie przygotować należy także miejsce do wypoczynku i przygotowania posiłków oraz, jeśli jest taka konieczność, miejsce do przyjmowania klientów, gdzie rozmowa będzie mogła przebiegać swobodnie. Przy dobrym planie zagospodarowania biurowej przestrzeni należy uwzględnić, jaki rodzaj działalności prowadzi dana firma, ile osób będzie korzystać z biura, ile z nich będzie pracować wyłącznie przy biurku, ale ile jest częściowo mobilnych. Biurka muszą być rozłożone tak, by pracownicy sobie wzajemnie nie przeszkadzali, a dojście do nich nie było utrudnione. Jeśli mamy do czynienia z wyjątkowo trudną do aranżacji powierzchnią, warto skorzystać w tym zakresie z pomocy fachowców.

Detale, które robią dużą różnicę

Jednym z najważniejszych, a czasem niezadbanych aspektów, jest właściwe oświetlenie miejsc pracy oraz wygodne krzesła. Mają one niebagatelne znaczenie dla komfortu pracy i bezpieczeństwa zdrowia. Oświetlenie powinno być dopasowane do rodzaju pracy i dające się elastycznie modyfikować, jeśli chodzi o jego natężenie. W miarę możliwości postaw na neutralne światło, które nie będzie drażnić i męczyć oczu. Każde stanowisko powinno być wyposażone w dodatkową lampkę. Istotną sprawą są także oczywiście wygodne i bezpieczne dla kręgosłupa krzesła, które umożliwią wykonywanie pracy w dobrych warunkach przez 8 godzin. Koniecznie muszą mieć możliwość regulacji wysokości i odchylenia oparcia, tak, by każda osoba mogła je dostosować odpowiednio do biurka.

praca w biurze

Wygodne tabliczki firmowe dla Twojego biura

Dla wygody Waszej pracy oraz komfortu klientów konieczne jest wyposażenie biura w tabliczki firmowe, zarówno te na korytarzach i drzwiach, jak i te na poszczególnych biurkach. Ogromny ich wybór na Nana.com.pl ułatwi Ci dopasowanie tabliczek informacyjnych tak, by pasowały one wizualnie do reszty wyposażenia i wpisywały się w estetykę biura. Sklep online Nana.com.pl oferuje tabliczki firmowe z różnych materiałów, zarówno z drewna, jak i ze szkła, plexi czy aluminium. Są one trwałe i mogą być wykonane w wybranej, pasującej do biura kolorystyce. Ułatwią klientom wygodne dotarcie do celu, ale będą także w elegancki sposób informować o drodze ewakuacyjnej lub najbliższej toalecie. Tabliczki firmowe powinny być także na każdym biurku, informując o nazwisku i stanowisku danej osoby. Jest to pomocne także dla stażystów czy nowych osób, które nie są jeszcze wdrożone w specyfikę biura.