Materiały POSM – o czym mowa?

materialy reklamowe

Każdy przedsiębiorca prowadzi swoją działalność z myślą o nieustannym rozwoju firmy i docieraniu do większego grona klientów. Tak ambitnych celów nie da się osiągnąć bez wdrożenia skutecznych działań marketingowych dopasowanych do indywidualnych potrzeb. W branży handlowej czy usługowej coraz bardziej popularne staje się zastosowanie materiałów POSM, które odpowiednio zaprojektowane pozwalają realnie przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Zatem czym są materiały POSM i jak wpływają na decyzje zakupowe konsumentów?

Materiały POSM – krótka charakterystyka

Materiały POSM (point of sales materials), które w terminologii marketingowej funkcjonują również jako materiały POS (point of sales) to nic innego jak nośniki reklamy stacjonarnej wykorzystywane jako narzędzia wsparcia sprzedaży. Tego typu materiały reklamowe mają za zadanie przybliżyć klientowi produkt dostępny w punkcie sprzedaży i zachęcić go do jego zakupu. Materiały POSM powinny być tak skonstruowane, aby w sposób jasny i przejrzysty przedstawiały zalety danego artykułu lub producenta.

Rodzaje materiałów POSM

Zaopatrzenie punktu handlowego czy usługowego w reklamę POSM ma szansę powodzenia tylko wtedy, gdy jej charakter jest dopasowany do obszaru działalności przedsiębiorcy i jest zlokalizowana w najbardziej optymalnym miejscu. Dlatego też profesjonalne agencje merchandisingowe oferują szereg zróżnicowanych rozwiązań, wśród których można wyróżnić:

  • stojaki produktowe z grafiką,

  • ulotki produktowe,

  • broszury produktowe,

  • naklejki reklamowe na półkach,

  • naklejki podłogowe,

  • reklamy wiszące,

  • standy i roll’upy,

  • makiety produktów.

Różnorodność materiałów POS pozwala każdemu przedsiębiorcy wybrać ten rodzaj reklamy, który jest najbardziej zgodny z jego zamysłem marketingowym. W wielu przypadkach nieoceniona okazuje się pomoc profesjonalnych agencji merchandisingowych, które nie tylko dostarczają materiały reklamowe na miejsce docelowe, ale także oferują fachowe doradztwo, oparte na wieloletnim doświadczeniu w branży i dokładnych analizach rynku oraz tendencji panujących wśród konsumentów.

Materiały POS i ich zalety

Podstawową zaletą, który wynika z inwestycji w materiały POS, jest pozytywny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Choć nowoczesny marketing w dużej mierze skupia się na internecie, to tradycyjna reklama w formie broszur, plakatów czy stojaków pozwala przekonać klienta do zakupu produktów, które ma przed oczyma. Ponadto, materiały POSM można dowolnie ustawiać i modyfikować, zwłaszcza gdy w swojej pierwotnej formie nie przynoszą tak dobrych rezultatów, na jakie wcześniej liczyliśmy.