Pracownicy

Polskich pracowników łączą zainteresowania

Sport, książka i muzyka to pierwsza trójka zainteresowań, o których w swoich CV informują Polacy, wynika z badania sposobów spędzania wolnego czasu przez osoby aktywne zawodowo przeprowadzonego przez Grupę Progres. Panowie najczęściej przeznaczają go na sport, panie na czytanie książek.

Aktywni zawodowo Polacy deklarują, że na pracę poświęcają około 44 godzin tygodniowo.* Gdy już nie koncentrują się na obowiązkach zawodowych, swój wolny czas najchętniej przeznaczają na sport (46 proc.), czytanie książek (39 proc.) i słuchanie muzyki (39 proc.). Na kolejnych miejscach znajdują się film (32 proc.), motoryzacja (21 proc.), historia (18 proc.) i podróże (11 proc.).

Mężczyźni sportowcy, panie oczytane

Z badania Grupy Progres wynika, że Polki najchętniej czytają książki (50 proc.) i słuchają muzyki (33 proc.). Tyle samo wskazań (17 proc.) otrzymały film, sport, motoryzacja, podróże czy historia. Wśród zainteresowań, które wymieniają panie znajdują się także gotowanie, moda, sztuka, taniec, zdrowy styl życia i jeździectwo.

Analiza czasu wolnego mężczyzn aktywnych zawodowo pokazuje, że największa grupa poświęca go na sport (69 proc.), oglądanie filmów (44 proc.) i słuchanie muzyki (44 proc.). Kolejne miejsca zajmuje motoryzacja (37 proc.), książka (31 proc.), historia (19 proc.) i podróże (6 proc.). Panów interesuje także polityka, majsterkowanie, wędkarstwo, gry komputerowe czy informatyka.

Podwójne zainteresowania

Aktywni zawodowo Polacy średnio deklarują posiadanie trzech zainteresowań. Rekordziści aż dziesięciu pasji. Kobiety najczęściej wymieniają dwa (33 proc.), cztery (17 proc.) i pięć (17 proc.) zainteresowań. Mężczyźni natomiast trzy (19 proc.), sześć (12 proc.) i siedem (12 proc.) pasji. Co piąty badany nie potrafi określić swojego hobby.

Traktowanie kwestii zainteresowań w kontekście zawodowym, nadal nie jest normą w Polsce.  Szczególnie widać to po analizie aplikacji naszych rodaków. Wielu z nich umieszczając w CV informację nt. swoich pasji nie traktuje ich jako znaczącej części całości składanej aplikacji, stąd powtarzalność najbardziej popularnych przykładów: sport, książka, muzyka. W życiorysach kandydaci nie przykładają też większej  uwagi do przedstawienia swojego hobby w bardziej interesujący sposób. Często piszemy sztampowo o zainteresowaniach i w konsekwencji, pojawiają się problemy,  gdy rekruter nagle zadaje bardziej szczegółowe pytania. Ta chyba najbardziej niedoceniana przez kandydatów rubryka w CV często może okazać się trampoliną do lepszej pracy. Hobby nierzadko jest uzupełnieniem obrazu kandydata i pokazuje go w szerszym kontekście, nie tylko przez pryzmat doświadczenia zawodowego.

Badanie przeprowadzono na grupie 28 330 osób zatrudnionych w 2018 r. przez Grupę Progres.


* Bilansu Kapitału Ludzkiego 2018, PARP i UJ

Podziel się

Ostatnie

Jakie są obowiązki działu kadr w firmie?

Wraz z rozwojem przedsiębiorstw i ich złożonością, dział kadr staje się nieodłączną częścią struktury organizacyjnej.…

2 tygodnie temu

Rozliczenia podatkowe dla firm – co warto o nich wiedzieć?

W dzisiejszym świecie biznesu, zrozumienie zawiłości rozliczeń podatkowych dla firm staje się nieodłącznym elementem sukcesu…

2 miesiące temu

Czym zajmuje się obsługa administracyjna w firmie?

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, każda firma, niezależnie od rozmiaru czy branży, musi skutecznie zarządzać…

2 miesiące temu

PragmaGO: Partner finansowy dla e-commerce

Prowadzenie własnego sklepu internetowego niesie za sobą wiele wyzwań i zagrożeń. W tym momencie liczba…

2 miesiące temu

Jakie są korzyści ze szkolenia pracowników z zakresu kadr i płac?

W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie biznesu, inwestycja w rozwój kompetencji pracowników z działów kadr…

3 miesiące temu

Najskuteczniejsze typy zarządzania personelem

Przywództwo transakcyjne, kluczowy model zarządzania w nowoczesnych organizacjach, odgrywa istotną rolę w motywowaniu pracowników i…

3 miesiące temu