Dlaczego warto mieć konto firmowe na Instagramie

instagram

Instagram, podobnie jak Facebook lub inne portale społecznościowe pozwalają na szybszy kontakt z naszymi obserwującymi. Dzięki nim nie tylko zdobędziemy nowych followersów, ale również wypromujemy markę osobistą. Konto na Instagramie jest tak samo ważne dla firm, jak strona internetowa. Koniecznie sprawdź zalety jego posiadania.

Lepsza rozpoznawalność marki

Firma może stać się bardziej rozpoznawalna przez pojawianie się informacji o niej w różnych portalach społecznościowych, w tym na Instagramie. Możesz łatwo wypromować produkty lub usługi. Użytkownicy śledząc Instagrama zapewne natkną się na twój profil. Obserwując go dostaną bieżące informacje odnośnie do działania firmy, jej produktów, a także o tobie.

Śledzenie trendów

Dzięki Instagramowi nauczysz się nowych trendów, poznasz swoich potencjalnych klientów oraz ich potrzeby. Możesz sprawdzić w łatwy sposób do jakiej grupy odbiorców najczęściej trafiasz. To z kolei zweryfikuje, czy prowadzone przez ciebie kampanie marketingowe odniosą sukces. Podglądając inne marki na Instagramie zainspirujesz się ciekawym sposobem na reklamę. Zobaczysz co jest na topie, a co jest dawno passe. To też świetna lekcja wykonywania przyciągających uwagę zdjęć oraz odpowiednich hasztagów.

Zbliżysz się do potencjalnych klientów

Odbiorcy i potencjalni klienci chcą czuć się ważną częścią twojej społeczności. Interakcja za pomocą mediów społecznościowych to wspaniała szansa na poznanie ich oraz potrzeb rynku. Skracając dystans zyskasz lojalnych fanów oraz naśladowców. Będą chcieli być jak ty, wyglądać jak ty i co za tym idzie posiadać twoje produkty. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz usługi, czy produkty, Instagram pozwala na lepsze poznanie siebie nawzajem. Stali klienci oraz followersi mogą podejrzeć twoje życie i pracę. Stawiając na autentyczność zyskasz ich zaufanie.

Tania reklama

Konto na Instagramie jest darmowe i może mieć je każdy kto posiada smartfona i dostęp do Internetu. Drogie kampanie reklamowe na stronach www nie zawsze dadzą takie same efekty, co regularne posty. To tani i świetny sposób na oznajmienie światu: „Tu jestem! Zobacz jak pracuję i co mogę ci zaoferować”. Media społecznościowe swoim zasięgiem docierają do osób z różnych grup wiekowych, co daje idealny sposób na reklamę. Co ważne nie musisz się ograniczać do jednego państwa, czy kontynentu. Może zaskoczyć cię fakt, że twoją firmę zaczną obserwować klienci z innych krajów, którzy są zainteresowani współpracą. To idealna droga do rozwoju firmy, również pod kątem nowych produktów i usług.