Chatbot Budimexu wykorzystywany do rekrutacji nowych pracowników ma szanse na zdobycie prestiżowej nagrody Digital Communication Awards (DAC). Polski projekt konkuruje m.in. z innowacyjnymi rozwiązaniami digitalowymi takich firm jak niemiecki Vodafone, Microsoft czy ABB.
Rozwiązanie Budimeksu wykorzystywane w employer brandingu zostało zakwalifikowane do finału konkursu. Spośród ponad 700 projektów cyfrowych jury konkursu wybrało 5 finałowych rozwiązań w kategorii employer brandingu.
Chatbot został uruchomiony przez zespół employer brandingu w 2018 roku. Wspiera wstępny proces rekrutacji kandydatów do pracy. Wirtualny rekruter wykonuje świetną pracę. Weryfikuje setki zgłoszeń 24 godziny na dobę. W połączeniu z innymi innowacyjnymi metodami rekrutacji jak premia za rekomendację, czy employer branding, które wykorzystujemy od pewnego czasu umożliwia także i optymalizuje duże procesy rekrutacyjne na setki różnych miejsc pracy – mówi Cezary Mączka – Członek Zarządu Budimeksu odpowiedzialny m.in. za pion HR.
W ciągu zaledwie kilku miesięcy chatbot przeprowadził tysiąc rozmów. Pomógł wskazać odpowiednią rekrutację 630 kandydatom i umówił na rozmowy ponad 100 potencjalnych pracowników Budimexu.
DAC jest ogólnoświatowym konkursem organizowanym przez naukowców z Uniwersytetu Quadriga w Berlinie. Konkurs jest organizowany od siedmiu lat. W zeszłorocznej edycji wygrały go takie firmy jak Bosch, Daimler i Henkel. Rozstrzygniecie tegorocznego konkursu odbędzie się 28 września.
Leave a Reply