Szkolenia, które dotyczą bezpieczeństwa i higieny pracy to podstawowy element, który musi być przeprowadzony w każdym przedsiębiorstwie zatrudniającym nowych pracowników. Są przeprowadzane najczęściej przez firmy zewnętrzne. Jak działają w praktyce? Wyjaśniamy.
Jak dzielą się szkolenia BHP?
Szkolenia BHP dla firm można podzielić na dwa rodzaje. Pierwsze, tak zwane wstępne, dotyczą przekazania niezbędnych informacji dla pracownika, który dopiero przystępuje do pracy. Co pewien czas organizuje się także szkolenia okresowe, które powtarza się regularnie w określonych odstępach czasowych. To jak często ma to miejsce zależy już od wykonywanego zawodu.
Kto organizuje szkolenia BHP?
Kursy BHP, podobnie jak szkolenia dla pedagogów w Rzeszowie, są najczęściej organizowane przez firmy zewnętrzne, które specjalizują się w przekazywaniu skonkretyzowanej wiedzy. Są to osoby, które zajmują się szeroką pojętym bezpieczeństwem i higieną pracy. Taki instruktor posiada kwalifikacje i umiejętności, które dotyczą praktycznej wiedzy z zakresu różnych branż. Bardzo często współpracuje on z dodatkowym ekspertem, aby przekazywane informacje były na bieżąco weryfikowane i przystosowane do zmieniających się warunków w zakładach pracy.
Jak wygląda szkolenie BHP w praktyce?
Szkolenie BHP polega na przekazaniu ogólnej oraz praktycznej wiedzy na tematy związane bezpośrednio z konkretnym stanowiskiem pracy zatrudnionego. W trakcie kursu instruktor przekazuje także informacje o prawach i obowiązkach pracownika. Kursant poznaje podstawowe zasady bezpieczeństwa oraz otrzymuje informacje o tym jak przebiega higiena pracy.
Informacje przekazywane w trakcie szkolenia zobowiązują pracownika do znajomości zasad kodeksu i regulaminu pracy. Dość często są to bardzo szczegółowe dane, które dotyczą tylko i wyłącznie określonego zakładu w którym wykonuje swoje obowiązki. W przypadku jeśli zwiększa się jego zakres pracy, następuje awans albo zmienia się miejsce w którym wykonuje zlecone obowiązki to pracodawca jest zobowiązany do tego, aby zaktualizować wiedzę pracownika.
Leave a Reply